Vijesti

NOVE VIJESTI

14th CIGAR Workshop i 12th PhD Colloquium održan je u vremenu od 4. do 6. srpnja, 2018. godine na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.  Više detalja dostupno je na službenoj web stranici skupa https://cigar2018.net.efzg.hr/.

CIGAR (Comparative International Governmental Accounting Research) Network je mreža koja je usmjerena na istraživanje razvoja računovodstva javnog sektora niza država, komparativne prikaze i suradnju s tijelima nadležnim za razvoj nacionalnih i međunarodnih računovodstvenih standarda za javni sektor te  okuplja većinu europskih država, ali i druge države  izvan Europe (SAD, Australija, Novi Zeland, Kanada, Egipat, Japan). Djelovanje CIGAR-a i diseminacija rezultata usmjereni su  prvenstveno na održavanje konferencija, radionica i izdavanje Newsletter-a te poticanje izdavanja specijaliziranih časopisa i knjiga iz područja računovodstva javnog sektora. Više informacija dostupno je na https://www.cigar-network.net/.

Održavanje CIGAR Workshop 2018  na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu podržano je od strane Hrvatske zaklade za znanost kao jedan od rezultata projekta  HRZZ br.8509 Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia (voditelj prof.dr.sc. Vesna Vašiček, razdoblje provedbe 2014.-2018.)

Na Phd Colloquium sudjelovalo je 5 studenata poslijediplomskih studija i  3 mentora  doc.dr. Susana Jorge, prof.dr.sc. Dorothea Greiling  i dr.sc. Nives Botica-Redmayne. Pozdravni govor održala je prof.dr.sc. Ivana Mamić Sačer, pročelnica Katedre za računovodstvo i  voditeljica Odbora za poslijediplomske studije na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.

Na 14th CIGAR Workshop 2018 sudjelovalo je 55 sudionika iz 25 zemalja te je  u 10 sesija izloženo 27 radova.  U dijelu paralelnih sesija prezentirani su radovi iz područja reformi državnog računovodstva, uloge računovodstva i izvještavanja u upravljanju državnom imovinom, u jačanju financijske odgovornosti i održivosti javnih financija, upravljačkog računovodstva, te državne revizije i  sustava kontrole u javnom sektoru. U radu skupa (kako u organizacijskom pogledu tako i u dijelu stručnih izlaganja na skupu) sudjelovalo je više članova projektnog tima HRZZ 8509 (Vesna Vašiček, Gorana Roje, Martina Dragija Kostić, Sanja Broz Tominac, Verica Budimir, Maja Letica, Tatjana Jovanović, Jelena Poljašević, Ivana Dražić Lutilsky i Davor Vašiček).

Na otvaranju radionice uvodni govor održala je prof.dr.sc. Vesna Vašiček, predsjednica Organizacijskog odbora  14th CIGAR Workshop 2018. Pozdravni govor  u kojem je istaknut značaj CIGAR mreže te podrška koju je Ekonomski fakultet dao organizaciji skupa održao je prof.dr.sc. Jurica Pavičić, prodekan za međunarodne odnose i akreditaciju. U plenarnom dijelu  u kojem su istaknuta postignuća Republike Hrvatske i budući pravci razvoja proračunskog računovodstva, financijskog izvještavanja,  fiskalne odgovornosti i revizije sudjelovale su pozvane predavačice: mr.sc. Ivana Jakir – Bajo, pomoćnica ministra i Glavna državna rizničarka  i Danijela Stepić, univ.spec., načelnica sektora za pripremu proračuna iz Ministarstva financija te Silvija Dorotić, načelnica sektora za reviziju učinkovitosti iz Državnog ureda za reviziju.

Knjigu Public Sector Accounting, Auditing and Control in South Eastern Europe koja je u procesu objave  u okviru serije  Public Sector Financial Management by Palgrave MacMillan predstavile su mr.sc. Gorana Roje i prof.dr.sc. Vesna Vašiček kao urednice izdanja te  kao pozvani predavači: prof. dr.sc. Andreas Bergmann, ZHAW School of Management and Law (Švicarska) i mr.sc. Ivana Maletić, zastupnica u Europskom parlamentu.
Također su na plenarnom dijelu drugog dana radionice s temom Public sector accounting and reporting reforms: can we learn (benefit) from other countries experiences koji su vodile dr.sc. Nives Botica Redmayne (Massey University, New Zealand ) i  doc.dr.sc. Susana Jorge, (University of Coimbra , Portugal) ”održana dva pozvana predavanja: dr.sc.  Alexandre Makaronidis (Head of Unit, Task Force EPSAS, European Commission– Eurostat)  i prof.dr.sc. Peter Christoph Lorson (Faculty of Economic and Social Sciences, University of Rostock)
Zaključke skupa dao je prof.dr.sc. Eugenio Caperchione ( Università degli Studi di Modena e Reggio Emilia,Italy) koji je ujedno i predsjednik CIGAR Board-a.
















Objavljena je knjiga UPRAVLJANJE TROŠKOVIMA I MJERENJE USPJEŠNOSTI U SUSTAVU JAVNOG VISOKOG OBRAZOVANJA (publikaciju možete preuzeti OVDJE)



Ova knjiga namijenjena je znanstvenoj i široj stručnoj javnosti, ali i svim ostalim zainteresiranim dionicima u sustavu visokog obrazovanja koji se žele upoznati s aktualnim trendovima u upravljanju troškovima i mjerenju uspješnosti na razvijenim visokim učilištima, kao i mogućim rješenjima problema u izvještavanju kroz prijedloge modela metoda obračuna troškova, modela internih izvještaja te modela mjerenja uspješnosti na visokim učilištima u Hrvatskoj koji su prezentirani u ovoj knjizi. Knjiga ovakvog sadržaja nije do sada dostupna na hrvatskom jeziku te će njeno objavljivanje pomoći svima koji se bave ne samo teorijskim, već i praktičnim problemima upravljanja i računovodstvenog praćenja troškova te mjerenja uspješnosti na visokim učilištima.
Knjiga je strukturirana logičnim slijedom koji polazi od obilježja javnog sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj u kojem se sažeto prikazuju glavne karakteristike i organizacija samog sustava te strategija razvoja sustava visokog obrazovanja, sustav financiranja i izvori financiranja, računovodstvo i financijsko izvještavanje. Nakon prikaza navedenih obilježja sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj, slijede poglavlja sa sadržajem koji je usmjeren prikazu istraživanja stanja i razvoja upravljanja troškovima i mjerenja uspješnosti na visokim učilištima. Slijedom toga u drugom poglavlju prezentiraju se tradicionalni i moderni sustavi upravljanja troškova kroz analizu recentne strane literature te se kritički ističu prednosti i nedostatci istih. Nadalje, slijedi treće poglavlje u kojem se daje teoretski prikaz metode obračuna troškova prema aktivnostima za visoko učilište te se prezentira primjer izračuna troškova za jedno visoko učilište. Naglašava se kako za svako visoko učilište treba napraviti model obračuna troškova uvažavajući specifičnosti i organizacijsku strukturu istog. U četvrtom poglavlju istražuju se interni izvještajni sustavi na visokim učilištima razvijenih zemalja koje su među prvima krenule s reformskim procesima te su implementirale metodu obračuna ukupnih troškova kao informacijsku podlogu za razvoj internih izvještaja. Analiza dobre prakse razvijenih zemalja poslužila je za razvoj prijedloga modela internog izvještajnog sustava za javna visoka učilišta u Republici Hrvatskoj. U zadnja dva poglavlja, petom i šestom, fokus je stavljen na mjerenje uspješnosti i razvoj pokazatelja uspješnosti na visokim učilištima. Praćenjem iskustava razvijenih zemalja u području mjerenja uspješnosti, dan je prijedlog modela mjerenje uspješnosti na visokim učilištima u Hrvatskoj. Također, predstavljeni su rezultati studije slučaja mjerenja uspješnosti na izabranim sastavnicama Sveučilišta u Zagrebu. Svakom poglavlju knjige predstoji sažetak poglavlja i ključne riječi poglavlja kako bi se čitatelju unaprijed približio sadržaj samog poglavlja.
Značajan doprinos nastanku ove knjige, pored samih autora, dali su i mnogi pojedinci. Posebnu zahvalnost upućujemo našim recenzentima, prof. dr. sc. Nini Pološki Vokić,  doc. dr. sc. Šimi Smoliću, te doc. dr. sc. Blaženki Hadrović Zekić. Također, zahvaljujemo se i našem nakladniku Centru za razvoj javnog i neprofitnog sektora TIM4PIN-u koji je prepoznao značaj ove publikacije te učinio istu dostupnom zainteresiranoj javnosti.
Autori se zahvaljuju i svima ostalima koji su na bilo koji način pridonijeli objavljivanju ove knjige, a osobito svim čitateljima sa željom da im ova knjiga proširi postojeća znanja te olakša razumijevanje složene problematike upravljanja troškovima i mjerenja uspješnosti u sustavu javnog visokog obrazovanja.







  4th CIGAR (Comparative International Governmental Accounting       Research) Workshop will be held in Zagreb, Croatia, on July 5-6, 2018 at the Faculty     of  Economics and Business Zagreb. The Workshop will be preceded by the PhD   colloquium (July 4, 2018).The theme of the Workshop is "Accounting for Budgeting and Fiscal Responsibility“. The deadline for abstract submissions is the 1st of March 2018. The call for papers and all details about the workshop and colloquium is now available at the workshop website: Link >>> For any additional queries regarding the submission send an email to: cigar2018@net.efzg.hr. We hope to see all of you in Zagreb!



10. OKRUGLI STOL: 

U srijedu 28. lipnja, 2017. godine u vremenu od 13:00 do 16:30 sati u prostorijama Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, održan je okrugli stol na temu:
 
Iskaz nekretnina u vlasništvu RH i JLPRS u poslovnim knjigama korisnika državnog proračuna i proračuna JLPRS i u Registru državne imovine: normativni i praktični aspekti

 
Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu (prof.dr.sc. Vesna Vašiček, mr.sc. Gorana Roje, doc.dr.sc. Jelena Poljašević),  sudjelovali i predstavnici sljedećih institucija, čije je aktivno sudjelovanje značajno pridonijelo sadržajnosti i kvaliteti okruglog stola:
  • Ministarstvo državne imovine
  • Državni ured za reviziju
  • Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture
  • Ministarstvo poljoprivrede
  • Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
Teme raspravljene na okruglom stolu i pisani materijali dostupni su na poveznici: OVDJE

9. OKRUGLI  STOL

U suradnji s Ministarstvom financija u okviru projekta br. 8509 Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia, koji se provodi na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost na razdoblje od 2014. -2018., i koji obuhvaća sljedeća područja: reformu proračunskog računovodstva i financijskog izvještavanja, upravljanje državnom imovinom, te sustav internog izvještavanja u javnom sektoru održan je u
Ministarstvu financija Republike Hrvatske 02.06.2017. okrugli stol
Trendovi u razvoju državnog računovodstva u kontekstu europskih integracija i komparativni prikaz državnog računovodstva odabranih država u okruženju“
 
Okrugli stol rezultat je suradnje državne uprave i akademske zajednice u cilju razmijene spoznaja i informacija  i traženju najboljih rješenja među zainteresiranom stručnom i znanstvenom javnosti na području razvoja državnog računovodstva.
Razvoj državnog računovodstva je pod značajnim utjecajem nacionalnih stručnih i zakonodavnih autoriteta s jedne strane, a s druge strane pod utjecajem međunarodne regulative i  standarda. Republika Hrvatska, kao i zemlje u okruženju, članice su ili pristupnice Europske unije koja na području državnog računovodstva i statistike primjenjuje i dalje razvija zajednički okvir koji teži što većoj harmonizaciji računovodstva i financijskog izvještavanja te prilagođavanja državnoj statistici. U okviru okruglog stola razmatrano je postojeće stanje državnog računovodstva, revizije i kontrole u odabranim državama te mogući pravci razvoja navedenih područja.
Detaljniji uvid u sadržaj okruglog stola dostupan je na slijedećem linku  - ovdje
 
Okruglom stolu nazočila je glavna državna rizničarka i pomoćnica ministra financija mr.sc. Ivana Jakir Bajo te održala izlaganje pod nazivom „Očekivani trendovi u računovodstvu i financijskom izvještavanju proračunskih korisnika“. 
Prezentacija je dostupna na slijedećem linku - ovdje
Također je održano izlaganje istraživača na projektu: doc.dr.sc. Tatjane Jovanović, Fakulteta za upravo, Univerza u Ljubljani; doc.dr.sc. Maje Letica, Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, mr.sc. Gorana Roje, voditeljica službe u Ministarstvu državne imovine, izv.prof.dr.sc. Davor Vašiček, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, prof.dr.sc. Vesna Vašiček, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu temeljeno na provedenom istraživanju o računovodstvu, reviziji i kontroli u javnom sektoru odabranih država okruženja (uz Republiku Hrvatsku istraživanje je provedeno u Republici Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Republici Srbiji) a koje je objavljeno u javno dostupnoj monografiji
„Računovodstvo, revizija i kontrola javnog sektora u odabranim državama jugoistočne Europe“ link – 
Prezentacija je dostupna na slijedećem linku - ovdje
 
Okruglom stolu nazočili su voditelji službi proračuna, računovodstva i financija većine ministarstava Republike Hrvatske te predstavnici Ureda za državnu reviziju, Hrvatske narodne banke, Državnog zavoda za statistiku čije aktivno sudjelovanje je značajno pridonijelo sadržajnosti i kvaliteti okruglog stola. 



8. OKRUGLI STOL


 U ponedjeljak 23. siječnja  2017. godine u vremenu od 14:00 do 16:00 sati u prostorijama novoutemeljenog Ministarstva državne imovine u Zagrebu, održan je okrugli stol na temu reformi financijskog upravljanja u javnom sektoru Republike Hrvatske i Novog Zelanda,  u okviru jednog od tri ključna istraživačka podpodručja Projekta HRZZ 8509 – podtema Projekta: Upravljanje državnom imovinom. Održavanje predmetnog okruglog stola potaknuto je i boravkom suradnice na projektu, dr.sc. Nives Botice Redmayne s Novog Zelanda u Hrvatskoj.
 
Na okruglom stolu je, uz suradnike istraživače na Projektu, prof.dr.sc. Vesnu Vašiček, mr.sc. Goranu Roje i dr.sc. Nives Botica Redmayne, sudjelovalo i više predstavnika sljedećih institucija:
  • Ministarstvo državne imovine
  • Državni ured za reviziju
  • Centar za restrukturiranje i prodaju
  • Državne nekretnine d.o.o.
Sudjelovanje na okruglom stolu bila je prilika da se djelatnici institucija koje aktivno sudjeluju u reformskim procesima financijskog upravljanja u javnom sektoru upoznaju sa iskustvom Novog Zelanda koji već niz desetljeća na tom području na međunarodnom nivou sudjeluje u kreiranju smjernica razvoja i politika. Od posebnog je značaja dugogodišnja uloga stručnjaka s Novog Zelanda u provođenju reformi u području:  državnog računovodstva i financijskog izvještavanja, revizije javnog sektora kao i upravljanja državnom imovinom. Reforma državnog računovodstva i reforma upravljanja imovinom u javnom sektoru na Novom Zelandu još su od osamdesetih godina prošlog stoljeća bile potaknute kroz kontinuiranu podršku političkih struktura te su sagledavane kroz  širi kontekst razvoja novog javnog menadžmenta kao ključnog čimbenika reformi upravljanja u javnom sektoru. Jedan od vidnih pokazatelja uspješnosti provedene reforme je smanjenje javnog duga (u postotku BDP) sa 60% na 26%. Iskustvo Novog Zelanda svjedoči da sveobuhvatna evidencija i cjelovito upravljanje imovinom zahtjeva višegodišnju dosljednost i međuinstitucijsku suradnju u stvaranju zakonskih akata i strateških dokumenata o upravljanju ali i u dodjeljivanju prava raspolaganja pojavnim oblicima državne imovine.
 
Materijali iznjeti na okruglom stolu, a koji su prethodili široj raspravi sudionika dostupni su u nastavku:
  • New Public Management concept and Governmental Accounting Reform in Europe and wider: Can Croatia learn from New Zealand experience? (koautorski rad Nives Botica Redmayne, Gorana Roje i Vesna Vašiček) – link: ppt 1
  • Public Sector Assets Management Reform in Croatia and New Zealand (Gorana Roje i Nives Botica Redmayne) – link: ppt2




 7. OKRUGLI STOL: 

U utorak 13. prosinca, 2016. godine u vremenu od 12:00 do 16:30 sati u prostorijama Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, održan je okrugli stol:
– Upravljanje imovinom države i JLP(R)S: imovina kao javno dobro-
 Institucionalno-organizacijski i računovodstveno izvještajni aspekti
 
Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu koji su pretpostavljeni u okviru podteme upravljanja državnom imovinom  (Vesna Vašiček, Gorana Roje, Sanja Broz Tominac), sudjelovali i predstavnici sljedećih institucija:
  • Ministarstvo državne imovine
  • Ministarstvo financija
  • Ekonomski institut, Zagreb
  • Privredna banka Zagreb d.d.
  • Hrvatske šume d.o.o.
  • Hrvatske vode
  • Državni ured za reviziju
Detaljnije o održanom okruglom stolu vidjeti na sljedećem linkuovdje







Objava monografije RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA I KONTROLA JAVNOG SEKTORA U ODABRANIM DRŽAVAMA JUGOISTOČNE EUROPE (publikaciju možete preuzeti OVDJE).
 



Monografija Računovodstvo, revizija i kontrola javnog sektora u odabranim državama jugoistočne Europe nastala je kao rezultat zajedničkog rada autora iz Republike Hrvatske, Bosne i Hercegovine (zastupljenu s dva entiteta: Federacije Bosne i Hercegovine i Republike Srpske), Republike Slovenije i Republike Srbije. Autori, prof.dr.sc. Vesna Vašiček, izv.prof. dr.sc. Davor Vašiček, doc.dr.sc. Maja Letica, Jelena Ćorić, mag.oec., prof. dr. Duško Šnjegota, doc. dr. Jelena Poljašević, Bobana Čegar, ma, doc.dr.sc. Tatjana Jovanović, mr Biljana Josipović Rodić, mr.sc. Gorana Roje znanstvenici su i stručnjaci iz područja računovodstva i revizije javnog sektora u svojim državama. Inspiracija i motivacija za pisanje ove monografije je u činjenici da ne postoji literatura koja daje uvid i usporedbu sustava računovodstva, revizije i kontrole u javnom sektoru odabranih država. Riječ je o državama bivše Jugoslavije koje su do devedesetih godina prošlog stoljeća u zajedničkoj državi imale unifi cirani zakonski okvir i stručna rješenja na području državnog računovodstva, te revizije i kontrole u javnom sektoru. Nakon osamostaljenja navedene države imale su vlastite pravce i intenzitet razvoja te su razlike koje se uočavaju u danas dosegnutom stupnju razvoja i aktualnom stanju stručnog i zakonskog reguliranja sustava računovodstva, revizije i kontrole u javnom sektoru upravo temeljene na toj činjenici.
 
Monografija je rezultat i intenzivnog i dugotrajnog rada na širem istraživačkom projektu Hrvatske zaklade za znanost, a koji je prihvaćen za financiranje na razdoblje od četiri godine (2014.-2018.). Radi se o projektu 8509 Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia (hrvatski prijevod: Uloga reforme sustava računovodstva i financijskog izvještavanja u razvoju
učinkovitog fi nancijskog upravljanja u javnom sektoru u Republici Hrvatskoj), voditelj je prof.dr.sc, Vesna Vašiček, a nositelj projekta je Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

Zahvaljujemo se Hrvatskoj zakladi za znanost na financijskoj potpori u pripremi za objavljivanje ove monografije. Također se zahvaljujemo nakladniku ovoga izdanja Centru za razvoj javnog i neprofitnog
sektora - TIM4PIN koji je prepoznao njegovu važnost za razvoj računovodstva, revizije i kontrole u široj regiji te je zainteresiranoj javnosti učinio materiju dostupnom i u tiskanom obliku. Zahvaljujemo recenzentima red.prof.dr. Marku Hočevaru, Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta, red. prof.dr. Novaku Kondiću, Univerzitet u Banja Luci, Ekonomski fakultet, dr.sc. Verici Budimir, prof.v.š., Veleučilište u Požegi, koji su svojim doprinosom, sugestijama i komentarima pridonijeli konačnoj kvaliteti ovoga izdanja.


________________________________________________________________________________________________


 U petak 13. svibnja 2016. godine u vremenu od 12:00 do 17:00 sati na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu održan je okrugli stol 'Upravljanje imovinom u javnom sektoru: aktualnosti u sustavu i predstojeće promijene'.
Ovo je treći po redu okrugli stol u okviru jednog od tri ključna istraživačka potpodručja Projekta – upravljanje državnom imovinom, a rezultat je ostvarene suradnje kolega iz više tijela državne uprave s istraživačima na projektu u protekle dvije godine trajanja projekta, na temi utvrđivanja relevantnih regulatorno -organizacijskih  te ekonomsko –financijskih značajki  koje će udovoljiti informacijskim potrebama i zadaćama javnog menadžmenta te informatičkim potrebama u području upravljanja imovinom u javnom sektoru Republike Hrvatske.
 
Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu koji su pretpostavljeni u okviru podteme upravljanja državnom imovinom, Goranu Roje, Vesnu Vašiček i Vašiček Davora, sudjelovali i predstavnici sljedećih institucija:
 
  • Državni ured za reviziju,
  • Ured Vlade Republike Hrvatske za unutarnju reviziju
  • Državni ured za upravljanje državnom imovinom,
  • Državna geodetska uprava,
  • Hrvatski zavod za prostorni razvoj
  • Libusoft Cicom d.o.o.
 
Iznimno nam je drago da su kolege iz više institucija prepoznale vrijednost projekta, uložile napor i aktivno se kroz svoje predstavnike na okruglom stolu uključile u stvaranju nama i njima korisnih i primjenjivih rješenja.
Teme raspravljene na okruglom stolu i imena sudionika kao i  pripremne materijale i dokumente možete vidjeti na sljedećem linku:default.aspx?id=21717 
 



___________________________________________________________________________________________________________



Na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu 11.03.2016. godine u vremenu od 13:00 do 16:30 sati održan je okrugli Okrugli stol pod nazivom „Perspektive primjene pune obračunske osnove i standardizacije internog obračuna u zdravstvu“. U okviru okruglog stola predstavljeni su rezultati empirijskog istraživanja kvalitete eksternog i internog izvještavanja provedenog u javnim bolnicama Republike Hrvatske te je predstavljena publikacija „Procesni pristup obračuna troškova u sustavu zdravstva“.
Predstavljeni rezultati istraživanja rezultat su rada na projektu „Poslovni procesi u implementaciji obračuna troškova u sustavu zdravstva“ financiranog od strane Sveučilišta u Zagrebu  iz namjenskih sredstava Potpora znanstvenom i umjetničkom istraživanju za 2015.godinu te empirijskog istraživanja koje se provodi od 2014. godine u  okviru  projekta br. 8509 „Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia“ financiranog od strane Hrvatske zaklade za znanost za razdoblje 2014.-2018..
Održavanju skupa nazočilo je preko 50 sudionika. Osim dužnosnika Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje skupu su nazočili ravnatelji, pomoćnici ravnatelja, voditelji računovodstva i financija kliničkih bolničkih centara, klinika, općih bolnica i specijalnih bolnica s područja cijele Hrvatske. Okrugli stol je u ime Uprave Ekonomskog fakulteta pozdravila prodekanica za znanost prof.dr.sc. Nataša Erjavec koja je u svom izlaganju istaknula  kao jednu od važnih misija Ekonomskog fakulteta razvoj i jačanje znanstveno istraživačke djelatnosti i transfer znanja u gospodarstvo i javni sektor.
Na Okruglom stolu kao moderatori i izlagači uvodnih tema sudjelovale su: prof.dr.sc. Vesna Vašiček, izv.prof.dr.sc. Ivana Dražić Lutilsky i doc.dr.sc. Martina Dragija.
Kroz izlaganja i raspravu sudionika istaknut je značaj računovodstva i financijskog izvještavanja u funkciji učinkovitog upravljanja u javnom zdravstvu. Predstavljeni su rezultati empirijskog istraživanja provedenog u javnim bolnicama Republike Hrvatske o kvaliteti eksternog i internog izvještavanja i mogućnosti primjene instrumentarija upravljačkog i računovodstva troškova.
Predstavljena  je publikacija „Procesni pristup obračuna troškova u sustavu zdravstva“ grupe autora (prof.sr.sc. Vesna Vašiček, izv.prof.dr.sc. Ivana Dražić Lutilsky, dr.sc. Martina Dragija, izv.prof.dr.sc. Michele Bertoni, izv.prof.dr.sc.Bruno De Rosa, izv.prof.dr.sc. Guido Grisi, Alessio Rebelli, dr.sc. Jagoda Osmančević, Lucija Juroš) uređena od strane izv.prof.dr.sc. Ivane Dražić Lutilsky o kojoj je govorio jedan od recenzenata knjige Davor Katavić,  zamjenik ravnateljice Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje. Od strane recenzenta je istaknuto da publikacija daje značajan doprinos sagledavanju kompleksnosti financiranja zdravstva i tome odgovarajućeg financijskog izvještavanja, a posebice temi uvođenja obračuna troškova u sustav javnog zdravstva na način da kroz primjere najbolje prakse ukazuje na mogućnosti upravljanja troškovima primjenom tradicionalnih i suvremenih metoda obračuna troškova i dokazuje da je to doista izvedivo, a ne samo znanstvena fantastika ili administrativno nametnuta procedura. Svim nazočnima podijeljen je besplatan tiskani primjerak publikacije.
 
 















___________________________________________________________________________________________________________


 Publikacija Procesni pristup obračunu troškova u sustavu zdravstva rezultat je empirijskog istraživanja internih dokumenata Kliničkog bolničkog centra Zagreb (KBC Zagreb) koje se provodi od 2014. godine u  okviru  projekta br. 8509 „Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia“ i istraživanja dijela poslovnih procesa KBC Zagreb na projektu „Poslovni procesi u implementaciji obračuna troškova u sustavu zdravstva“ financiranog od strane Sveučilišta u Zagrebu  iz namjenskih sredstava Potpora znanstvenom i umjetničkom istraživanju za 2015.godinu.
Publikacija sadrži i radove inozemnih autora izv.prof.dr.sc. Michele Bertoniju i njegovih kolega sa Sveučilišta u Trstu i Sveučilišne bolnice u Trstu i dr.sc. Jagode Osmančević s Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Bihaću koji predstavljaju rezultate sličnih istraživanja provedenih u Italiji i Bosni i Hercegovini.
Publikacija  je namijenjena znanstvenoj i  široj stručnoj  kao i ostaloj  zainteresiranoj javnosti kako bi se približila tema obračuna troškova u sustavu zdravstva i povećala informiranost i svjesnost o potrebi   praćenja i upravljanja  troškovima u javnim bolnicama te izračunu cijene koštanja zdravstvenih usluga. Publikacija ovakvog sadržaja nije do sada bila dostupna na hrvatskom jeziku te će njezino objavljivanje pomoći svim zainteresiranima u upoznavanju s metodologijom računovodstva troškova, ali i njegovim specifičnostima u sustavu javnog zdravstva.
 

Nova publikacija PROCESNI PRISTUP OBRAČUNU TROŠKOVA U SUSTAVU ZDRAVSTVA - link ovdje


_________________________________________________________________________________________________________

 Radni sastanak na Vlašiću, Bosna i Hercegovina

U subotu, 18.06.2015. godine u okviru II. susreta katedri za računovodstvo zemalja regije održan je radni sastanak na HRZZ projektu 8509. Mjesto održavanje bilo je na Vlašiću, Bosna i Hercegovina. Sastanku su prisustvovali sljedeći članovi projektnog tima: prof.dr.sc. Vesna Vašiček, izv.prof.dr.sc. Ivana Dražić Lutilsky, izv.prof.dr.sc. Davor Vašiček, doc.dr.sc. Maja Letica i dr.sc. Martina Dragija. Također, sudjelovale su i vanjske zainteresirane strane: doc.dr.sc. Jelena Poljašević (Ekonomski fakultet Banja Luka), Mr. Bobana Čegar (Ekonomski fakultet Banja Luka), Jelena Ćorić (Ekonomski fakultet Mostar). Na samom sastanku raspravljalo se o sljedećim temama:
  • Informacije o rezultatima projekta na kraju prve godine trajanja projekta i planu rada za iduću godinu;
  • Razmjena literature i informacija oko područja istraživanja – prezentacija BIH i RH;
  • Dogovor oko provedbe istraživanja u području zdravstva i visokog obrazovanja u BiH i RH - usklađivanje sadržaja anketnog upitnika, rokova provedbe, obrade i ostalog;
  • Dogovor oko objave zajedničkih radova i širenju suradnje na ostale zemlje regije;
  • Informacija o aplikaciji na COST projekt.

 Detaljinije vidjeti na sljedećem linku: ovdje.




3. OKRUGLI STOL: U četvrtak 11.lipnja, 2015. godine u vremenu od 13:00 do 17:00 sati u prostorijama Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom (u daljnjem tekstu Državni ured), u Zagrebu, održan je okrugli stol 'Upravljanje naslijeđenom imovinom u javnom sektoru: institucijsko- organizacijski i računovodstveno – izvještajni aspekti' - detajnije vidjeti na sljedećem linku: ovdje



PREDSTAVLJANJE KNJIGE

 U okviru projekta HRZZ br. 8509 Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia (voditelj projekta prof.dr.sc. Vesna Vašiček), u četvrtak 14.05.2015. na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu održano je predstavljanje knjige „Harmonizacija proračunskog računovodstva u Republici Hrvatskoj s Međunarodnim računovodstvenim standardima za javni sektor“ i okrugli stol Perspektive primjene obračunske osnove u Republici Hrvatskoj“.
Knjigu su predstavile recenzentice knjige prof.dr.sc. Mira Dimitrić i mr.sc. Ivana Jakir Bajo, predstavnik nakladnika TIM4PIN i autori knjige. Objavljivanje knjige potaknuto je prije svega potrebom da se široj stručnoj i ostaloj zainteresiranoj javnosti približi tema Međunarodnih računovodstvenih standarda za javni sektor (MRSJS, engl. IPSAS) koji u međunarodnim okvirima predstavljaju okosnicu harmonizacije državnog računovodstva temeljenog na obračunskoj osnovi.
U okviru okruglog stola koji je tematski vezan za sadržaj knjige razvila se rasprava o pravcima razvoja proračunskog računovodstva u Republici Hrvatskoj i trendova u razvoju računovodstvenih i statističkih sustava u okviru obveza koje nosi članstvo u Europskoj uniji. Kvaliteti i sadržajnosti rasprave značajno su pridonijeli prisutni predstavnici relevantnih institucija: Ministarstva financija – Državne riznice i Središnje harmonizacijske jedinice, Državne revizije, Državnog zavoda za statistiku, Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom, Ureda VRH za unutarnju reviziju, Ministarstva zdravlja, Ministarstva pomorstva, prometa i veza, Ekonomskog instituta, voditelja službi financija i računovodstva Kliničkog bolničkog centra Zagreb, pojedinih  ministarstava, središnje agencije za ugovaranje projekata EU i drugih vladinih tijela te informatičke tvrtke Libusoft. 















ARHIVA VIJESTI

Objava publikacije Harmonizacija proračunskog računovodstva u Republici Hrvatskoj s Međunarodnim računovodstvenim standardima za javni sektor (publikaciju možete preuzeti OVDJE) potaknuta je prije svega potrebom da se široj stručnoj i ostaloj zainteresiranoj javnosti približi tema Međunarodnih računovodstvenih standarda za javni sektor (MRSJS, IPSAS) koji predstavljaju u međunarodnim okvirima okosnicu harmonizacije državnog računovodstva temeljenog na obračunskoj osnovi.
Publikacija daje prikaz svih Međunarodnih računovodstvenih standarda za javni sektor objavljenih i važećih zaključno s 2014. godinom, pri čemu je kao podloga za prikaz korištena objava MRSJS (Handbook of International Public Sector Accounting Pronouncements) javno dostupna na stranicama IFAC-a (Međunarodne federacije računovođa) koja je glavni čimbenik međunarodne standardizacije računovodstva i financijskog izvještavanja javnog sektora. Prikazi MRSJS nisu do sada u ovoj formi bili dostupni na hrvatskom jeziku.
Posebno važan argument i poticaj objavi prikaza standarda dan je promjenama u sustavu državnog računovodstva koji se očekuju u punopravnom članstvu u Europskoj uniji  koje nosi niz zahtjeva u pogledu izvještavanja o državnim financijama i proračunskoj potrošnji kojima se mora udovoljiti.
Publikacija je strukturirana logičnim slijedom koji polazi od uvodnih napomena u kojima se prezentiraju međunarodni trendovi u državnom računovodstvu, pravci harmonizacije računovodstvenih standarda za javni sektor, rad tijela i institucija koje potiču razvoj računovodstvenih standarda, praktičnih smjernica i savjetodavnih studija. Drugi dio publikacije prezentira razvojne faze i sadašnji stupanj usklađenosti hrvatskog modela državnog računovodstva s međunarodnim okvirom s ciljem definiranja smjernica i mogućih pravaca prilagodbe budućem okviru prilagođenom prvenstveno članstvu u Europskoj uniji. Treći dio publikacije daje skraćeni prikaz međunarodnih računovodstvenih standarda za javni sektor, pri čemu su za svaki standard predstavljene opće značajke te je za svaki standard prezentiran cilj i djelokrug, odabrane smjernice i specifičnosti objave i primjene standarda, a prema područjima koje standardi uređuju, odnosno prema kategorijama njihove primjene.
Publikacija je ponajprije namijenjena širokoj stručnoj i znanstvenoj javnosti - svima koji se bave teorijskim, ali još više praktičnim problemima računovodstva i financijskog izvještavanja u javnom sektoru kao što su računovođe u javnom sektoru, upravljačke strukture – javni menadžment, interni revizori, državni revizori, financijski djelatnici, financijski analitičari, statističari i drugi. Publikacija je također namijenjena i studentima ekonomskih fakulteta i poslovnih škola, ali i drugih fakulteta koji u svojim studijskim programima imaju područja javnih financija, javne uprave, računovodstva.
Ova publikacija rezultat je višegodišnjih napora grupe istraživača koji je započeo radom na projektu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske, pod nazivom Perspektive primjene upravljačkog računovodstva u javnom sektoru u RH, (Projekt: 067-0811272-1074, voditelj projekta prof.dr.sc. Vesna Vašiček) i projekta Koncepti i metode financijskog računovodstva u javnom sektoru Republike Hrvatske (Projekt 067-081-0811272-1274, voditelj projekta prof.dr.sc. Josipa Mrša). Kao rezultat rada na projektu objavljeno je više od 30 članaka u domaćim i međunarodnim časopisima i publikacijama domaćih i međunarodnih konferencija te monografija Upravljačko računovodstvo i računovodstvo troškova u javnom sektoru – izabrane teme (2011.). Navedeni projekti financirani su od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta u razdoblju 2007.-2011., te u produženom financiranju do 2013. čime je Ministarstvo značajno pomoglo istraživanje i prezentaciju rezultata široj stručnoj i ostaloj zainteresiranoj javnosti.
Nastavak istraživanja omogućen je u okviru projekta Hrvatske zaklade za znanost te je ova publikacija rezultat i višemjesečnog rada na širem istraživačkom projektu 8509 Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia (hrvatski prijevod: Uloga reforme sustava računovodstva i financijskog izvještavanja u razvoju učinkovitog financijskog upravljanja u javnom sektoru u Republici Hrvatskoj), koji je prihvaćen za financiranje na razdoblje od četiri godine (2014.-2018.). Zahvaljujemo se Hrvatskoj zakladi za znanost na financijskoj potpori u pripremi za objavljivanje ove publikacije.
Također se zahvaljujemo nakladniku ovoga izdanja Centru za razvoj javnog i neprofitnog sektora - TIM4PIN koji je prepoznao njegovu važnost za razvoj računovodstva u hrvatskom javnom sektoru te zainteresiranoj javnosti učinio materiju dostupnom i u tiskanom obliku kao i svima ostalim koji su pridonijeli objavljivanju ove publikacije.
Očekujemo da će čitanje i proučavanje ovog teksta potvrditi opravdanost javne objave i obogatiti spoznaje svih zainteresiranih o aktualnostima u  državnom/proračunskom  računovodstvu.
 
 




U utorak, 9.12.2014. godine u vremenu od 12:00 do 17:00 sati na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu održan je okrugli stol pod nazivom „Pokazatelji uspješnosti u visokom obrazovanju“ u okviru jednog od tri ključna istraživačka podpodručja Projekta – sustav internog izvještavanja u javnom sektoru. U uvodnom dijelu okruglog stola sudionike je pozdravio dekan Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu prof.dr.sc. Lajoš Žager zajedno s prodekanima prof.dr.sc. Juricom Pavičićem i izv.prof.dr.sc. Anitom Pavković.

Jedan od ključnih ciljeva Projekta je razvoj pokazatelja za mjerenje uspješnosti u sustavu visokog obrazovanja i zdravstva, te je u okviru ovog okruglog stola naglasak bio stavljen na visoka učilišta. U tom kontekstu održana je kvalitetna rasprava o značaju pokazatelja uspješnosti za programske ugovore Republike Hrvatske, te su dani primjeri dobrih praksi koji bi mogli poslužiti kao okosnica za oblikovanje cjelovitog sustava pokazatelja uspješnosti na hrvatskim visokim učilištima. Pored navedenog, istaknuto je kako postojeći eksterni izvještajni sustav nije dostatan izvor informacija, te je potrebno izgraditi interni obračun na unificiranoj metodologiji kako bi pokazatelji uspješnosti bili mjerljivi i u konačnici usporedivi kako na institucionalnoj tako i na sektorskoj razini.


Izuzetno nam je drago da su kolege iz više institucija prepoznale vrijednost projekta, uložile napor i aktivno se kroz svoje predstavnike na okruglom stolu uključile u stvaranju nama i njima korisnih i primjenjivih rezultata projekta. Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu, sudjelovali i predstavnici sljedećih institucija:

  • Ministarstva znanosti obrazovanja i sporta (pomoćnica ministra MZOS prof. dr. sc. Ružica Beljo Lučić, načelnica sektora za poslovanje visokih učilišta i studentski standard Ivana Krznar),
  • Agencije za znanost i visoko obrazovanje (Dr.sc. Josip Hrgović),
  • Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (Ana Ježovita, dipl. oec.),
  • Veleučilišta u Požegi (dr. sc. Robert Idlbek),
  • Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli (Rektor prof. dr. sc. Alfio Barbieri, prorektorica za poslovne odnose i financije prof. dr. sc. Lorena Mošnja-Škare).

Prezentacije koje su bile prezentirane u sklopu okruglog stola su dostupne na sljedećim linkovima:










__________________________________________________________________________________________________________


U četvrtak 27.11.2014. godine u vremenu od 12:00 do 17:00 sati na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu održan je okrugli stol 'Upravljanje imovinom lokalnih jedinica', u okviru jednog od tri ključna istraživačka podpodručja Projekta – upravljanje državnom imovinom.
Okrugli stol potaknut je javnim predstavljanjem plana četverogodišnjeg istraživačkog Projekta Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia u rujnu ove godine i uvidima o upravljanju imovinom u obavljanju revizije kod JLPRS i osnovnim preprekama prepoznatim u uspostavi učinkovitog sustava upravljanja. Jedan od ciljeva Projekta jačanje je međuinstitucijske suradnje i poticanje suradnje akademske i neakademske zajednice. Iznimno nam je drago da su kolege iz više institucija prepoznale vrijednost projekta, uložile napor i aktivno se kroz svoje predstavnike na okruglom stolu uključile u stvaranju nama i njima korisnih i primjenjivih rezultata projekta.
Na okruglom stolu su, uz suradnike istraživače na Projektu koji su pretpostavljeni u okviru podteme upravljanja državnom imovinom, sudjelovali i predstavnici sljedećih institucija:
• Državni ured za reviziju,
• Državni ured za upravljanje državnom imovinom,
• Ministarstvo financija Republike Hrvatske,
• Ekonomski institut Zagreb,
• Libusoft Cicom d.o.o.,
• Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.
Teme raspravljene na okruglom stolu možete vidjeti na sljedećem linku: download.

S obzirom na do sada iskazan interes, ovaj okrugli stol prvi je u nizu okruglih stolova u okviru Projekta.

 

____________________________________________________________________________________________________

U petak 19.09.2014. godine u 14:00 sati na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu održano je predstavljanje projekta "Accounting and financial reporting reform as a means for strengthening the development of efficient public sector financial management in Croatia" kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost na razdoblje od četiri godine.

 Na predstavljanju su sudjelovale sljedeće institucije:

  • Ministarstvo financija Republike Hrvatske,
  • MFIN Središnja harmonizacijska jedinica,
  • Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture,
  • Ministarstvo uprave Republike Hrvatske,
  • Parlamentarna zastupnica Mr.sc. Ivana Maletić,
  • Državna revizija,
  • Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta,
  • Sveučilište u Zagrebu,
  • Državni ured za upravljanje državnom imovinom,
  • CERP – Centar za restrukturiranje i prodaju,
  • Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje,
  • Klinički bolnički centar Zagreb,
  • Microsoft Hrvatska d.o.o.,
  • IN2 d.o.o.

Prezentacija s predstavljanja projekta dostupna je na sljedećem linku: download.pdf