Sažetak radnog plana / Summarized Work Plan

 Kako bi se postigli postavljeni ciljevi istraživanje, rad na projektu bit će podijeljen u četiri glavne faze:
 
  1. Pregled literature i analiza sekundarnih podataka (3 tromjesečja)
  2. Intervju s vlasnicima socijalnih samoposluga, pokretačima i korisnicima (4 tromjesečja)
  3. Istraživanje na uzorku socijalnih samoposluga u zemljama Srednje i istočne Europe (3 tromjesečja)
  4. Komparativna analiza potencijala i prepreka socijalnih samoposluga u zemljama Srednje i istočne Europe (2 tromjesečja)
 
Prva faza projekta rezultirat će pregledom postojeće razine razvoja socijalnih samoposluga u Europi zajedno sa objašnjenjem dinamike njihovog razvoja u kontekstu postojeće socio-ekonomske situacije na promatranim tržištima. U ovoj fazi planira se ostvarenje prva dva istraživačka cilja (C1) i (C2).
 
Druga faza projekta odnosi se na ostvarenje trećeg istraživačkog cilja (C3), a počet će dubinskim intervjuima u Hrvatskoj te analizom trenutnog položaja socijalnih samoposluga u Hrvatskoj. Nakon toga će se provesti usporedba sa utvrđenim stanjem u prethodno publiciranim istraživačkim studijama u Europi. Uslijedit će dubinski intervjui i analiza stanja u Poljskoj, Litvi, i Srbiji. Primjenom metode studije slučaja, ova faza rezultirat će pregledom najboljih praksi u navedenim državama kao i identifikacijom ključnih potencijala i prepreka uvođenja socijalnih samoposluga na navedena tržišta, a što će se kasnije kao temelj za dizajniranje anketnog upitnika i odabir uzorka istraživanja.
 
Treća faza projekta započet će pilot istraživanjem na malom uzorku socijalnih samoposluga i njihovih korisnika u Hrvatskoj i Poljskoj. Temeljem prikupljenih podataka i identificiranih problema, unaprijedit će se anketni upitnik. Zatim će se u provesti anketno istraživanje u Hrvatskoj, Poljskoj, Litvi i Srbiji. Anketno istraživanje bit će podijeljeno na dva segmenta: (1) opći menadžment socijalnih samoposluga; i (2) operacijski menadžment maloprodaje u socijalnim samoposlugama. Prvi segment će se provesti među vlasnicima, osnivačima i menadžerima socijalnih samoposluga, a bavit će se pitanjima kao što su: strateško planiranje, organiziranje i motivacija zaposlenika, organizacijski modeli i kultura, i tome slično. Drugi dio provest će se među volonterima ili zaposlenicima u socijalnim samoposlugama, te među korisnicima socijalnih samoposluga. Ovaj dio će se baviti pitanjima kao što su: poslovna logistika, skladištenje, distribucija, upravljanje asortimanom, politike upravljanja prodavaonicom te planiranje lokacije. Provođenjem treće faze istraživanja ostvarit će se četvrti istraživački cilj (C4).
 
Četvrta faza projekta će započeti analizom podataka i diskusijom rezultata koji će se uspoređivati između zemalja uključenih u istraživanje. Ovime će se ostvariti posljednji istraživački cilj (C5). Stoga će rezultati ove faze bit će sistematizirani i prezentirani stručnjacima iz prakse i širokoj javnosti u obliku okruglog stola u posljednjem tromjesječju projekta. Pri završetku projekta planira se publikacija međunarodne knjige o razvoju socijalnih samoposluga u zemljama Srednje i istočne Europe. 

-------------------------

The project will be divided into 4 main phases:
  1. Literature review and secondary data analysis (3 trimesters)
  2. Infield interviews with social supermarket owners, initiators and users (4 trimesters)
  3. Survey on the sample of social supermarkets in CEE countries (3 trimesters)
  4. Final comparative analysis of possibilities and obstacles of social supermarket development in CEE (2 trimesters).
The first stage of the project will result with the review of the existing situation of social supermarkets in Europe together with an overview of their development in the context of the existing socio-economic situation in given markets. In the first stage, two objectives of the research will be achieved (O1 and O2).

The second stage of the project is dedicated to the third research objective (O3). It will start with the infield interviews in Croatia and analysis of current position of social supermarkets in Croatia and comparison with assessed situation in previously published research studies in Europe. Then, infield interviews and situation analysis will be carried out in Poland, Lithuania and Serbia. Based on case study methodology, this stage will result in the summary of best practices in given countries and identification of key potentials and obstacles of social supermarkets initiatives in given markets. The latter will be used as a basis for questionnaire design and research sampling.

The third phase will start with the pilot research on small sample of social supermarkets and their users in Croatia and Poland. According to collected data and detected problems, the survey questionnaire will be improved. The survey will be carried out in Croatia, Poland, Lithuania and Serbia. It will be divided into 2 streams: (1) general management issues in social supermarkets; (2) retail operation management in social supermarkets. The first stream will be done on the sample of owners, initiators and managers of social supermarkets and it will address issues such as: strategic planning, value stream, workforce organization and motivation, organization models and organization culture, etc. The second stream will be done on the sample of volunteers or employees in social supermarkets and social supermarket users. It will address issues such as: input logistics, storing, distribution, assortment management, merchandising policies and location planning. By the end of this phase the fourth research objective will be achieved (O4).

The fourth phase will start with the data analysis and discussion of the research results which will be compared across countries involved in the research. In this phase, the recent research objective will be reached (O5). Therefore, the results of this phase will be systemized and communicated to practitioners in the form of a round table in the last trimester of the project and will be comprised and published in the form of the international book on development of social supermarkets in CEE.