Predavač: Prof.dr.sc. Marko Kolaković
Opis kolegija
U kolegiju Poduzetničko vođenje i upravljanje proučava se novo, znanjem intenzivno nasuprot tradicionalnom industrijskom poduzetništvu, analizira se poduzetnička organizacija poslovanja te njezini izazovi i mogućnosti. Obrađuju se strategije vođenja poduzetničke tvrtke te generalno Strateško poduzetništvo u globalnoj ekonomiji. Proučavaju se novi oblici poduzetništva: Korporativno i Socijalno poduzetništvo. Poseban osvrt se daje na tehnike i metode vođenja poduzetničke tvrtke, karakteristike poduzetničkog upravljanja, upravljanje intelektualnim kapitalom te upravljanje novim tehnologijama i inovacijama. Pritom se daje naglasak na poduzetničku kreativnost i strateško planiranje kao temelj donošenja odluka.
Ciljevi učenja
- usvajanje novih, naprednih i inovativnih znanja iz poduzetničkog vođenja i upravljanja suvremenim poduzećima
- razvoj vještina i kompetencija za analizu poduzetničkog ekosistema u cilju prepoznavanja poduzetničkih prilika na globalnom tržištu
- strateško i plansko promišljanje o poduzetničkim prilikama/prijetnjama, kao i vlastitim snagama i slabostima radi razvoja konkurentskih prednosti te povećanja konkurentnosti i ostvarenja dugoročno održive uspješnosti poslovanja
- stjecanje odgovarajućih znanja i sposobnosti za izbor odgovarajuće poslovne strategije i izradu strateškog plana vođenja i upravljanja poduzećem
- porast intenziteta primjene modela Korporativnog poduzetništva u suvremenoj praksi
- razvoj Društvenog poduzetništva primjenjivog u svim sektorima poslovanja, u komercijalnom i društvenom sektoru
Ishodi učenja
- razumijevanje i savladavanje čimbenika poduzetničkog razmišljanja u upravljanju i vođenju suvremenim poduzećima
- razvoj analitičke sposobnosti sagledavanja poslovne situacije, sagledavanje mogućih poslovnih pravaca razvoja poslovanja te utvrđivanje i donošenje sintetičkih zaključaka optimalnog izbora poslovne strategije na primjerima iz realnog poslovanja
- sposobnost kritičke analize te utvrđivanje uzročno posljedičnih odnosa među pojavama u realnom svijetu radi odabira strategiju za ulazak i dugoročno uspješno poslovanje poduzeća na izabranom emitivnom tržištu
- sposobnost jasne argumentacije odabir strategije rasta i razvoja, sposobnost procijene učinaka izbora, te mogućnost usporedbe postignutih rezultata i zadanih ciljeva
- kreirati, prezentirati i kritički elaborirati poslovne mogućnosti i prilike u modelu Korporativnog poduzetništva
- prihvatiti i razumjeti nužnost i značaj značajnije implementacije modela Društvenog poduzetništva
Oblici nastave
- predavanja
- seminari i radionice
- analize slučajeva
- samostalni zadaci